HOME Határtalanul - Felvidék, 1. nap

Hajnalban útnak indult büszke kis csapatunk meghódítani a Felvidék romantikus tájait. Tíz óra körül már a Fülek-i magyar iskolában jártunk, ahol a kis harmadikosok nagyon megörültek a mi harmadikosaink ajándékainak és leveleinek. A nagyobb diákok és az igazgatónõ köszönettel vették át az ajándékba vitt könyveinket. Bekukkantottunk néhány tanterembe, jó volt látni, hogy milyen lelkesen foglalkoznak az itteni magyar nebulókkal a felvidéki tanárok. Ezután bevettük Fülek várát, még a bejáratnál ránk szegezõdõ ágyúcsõ sem rentette el armadánkat. Gyönyörû kilátás, hangulatos kiállítás gyönyörködtetett. Állíthatom a vár minden talpalatnyi helyét bejártuk, elõlünk aztán tényleg nem maradhatott semmi rejtve. Bónusz programként bekukkantottunk a Halic (magyarul Gács) településen lévõ pazarul felújított és most négy csillagos szállodaént mûködõ egykori Andrássy kastélyba is. Jött az Ember tragédiája. Alsósztregova, a Madách kúria. Az épület hangulatos, a kiállítás egész látványos, a helyi magyar teremõr-kalauz viszont a Jó palócok utén szabadon igazi jó pokróc. A porosz kiképzõ õrmestereket megszégyenítõ pattogás, állandó kioktatás, de szerencsére a gyerekeink felvették a kesztyût, s türelmesen tûrve mosolyogták ki a botcsinálta (bár hivatalos) múzeumgazdát. Igazuk volt, mármint az amúgy egész nap teljesen rendesen viselkedõ gyerkõcöknek. Büszkék lehetünk rájuk. És még Madách is fog érdekelni bennünket, majd késõbb, például a középiskolában... Jött a napi meglepezés, séta Rimaszombaton, ahol csak szembejött egy fagyizó, meg egy Kaufland is. Szóval helyi étkek letesztelve rendesen. A szállás csodaszép kis faluban, bõséges vacsora után ért bennünket. Gazdagon megspékelt gulyásleves után fincsi házi szilvalektáros buktahalmaz várta az éhes gyomrúakat. Holnap reggel kilenctõl folytatjuk. Vár bennünket többek között a cseppkõbarlang és a Szádelõi völgy. Jó kis nap volt. Mindenki rendben, hangulat igen jó! Folytatás következik...mondjuk holnap (ha hagynak egy kis wifit a nebulók)